hegyi ibolya  az idő szövete
 
időformák / előhívás
A Magyar Iparművészeti Főiskolán, a Ferenczy Noémi által alapított kárpit tanszéken végzett kárpitművészként arra a nehéz kérdésre, hogy számomra mit jelentsen, mit jelent a kárpit műfaja, választ először 1980-ban, a Szombathelyi Biennále "+- Gobelin" című kiállításán adhattam. Előhívás és Nagyítás című munkáim segítségével a kárpitot egyfajta lázadásként a fennálló rend, azaz a festők által tervezett kárpitok dominanciája ellen, a korszak festészet ellenes nemzetközi képzőművészeti irányzatára, a hiperrealizmusra is reflektálva, mint a fotó analógiáját mutattam be. A fotó szemcsés felületéhez hasonló hatás elérésének érdekében, az anyagok, a színek és a kötéstan kínálta variációs lehetőségekkel élve folytattam kísérleteket, melyek eredményeit munkáimba beépítve azóta is használom. E korszak kísérletező gondolkodásmódjával kapcsolatban ugyanis leginkább az foglalkoztatott ami a kárpitra is vonatkoztatható és továbbvihető volt.
 
 
 
 
 
 
1st photo 2nd photo 3rd photo